Motor der Lisa Marie auf E-Bay

Einklappen
X

• Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge
  • MARIE
    Gehört zum Inventar

• 11.01.2005
    • 4961

Motor der Lisa Marie auf E-Bay

Jet engine from the Lisa-Marie on ebay: With a starting price of only US$175,000 (reserve not met), this must be the perfect talking piece for anyone's lounge room! The listing says:

"THIS IS ONE OF FOUR GENERAL ELECTRIC CJ 805-3A JET ENGINES THAT WAS REMOVED FROM ELVIS PRESLEY'S AIRPLANE, THE "LISA MARIE", A CONVAIR 880-22. THE ORIGINAL TAIL ID NUMBER WAS N8809E. WHEN MR. PRESLEY ACQUIRED THE AIRCRAFT, THE TAIL ID NUMBER WAS CHANGED TO N880EP ON 05/02/75.

THIS ENGINE WAS ON THE "LISA MARIE" THROUGHOUT MR. PRESLEY'S OWNERSHIP. THE PAPER TRAIL WILL SHOW THIS. FOR SOME TIME, THE AIRCRAFT SET ON THE TARMAC AT THE MEMPHIS AIRPORT AND WAS EVENTUALLY SOLD FOR TAXES. A HOLDING COMPANY PURCHASED I T AND LEASED IT TO GRACELAND WHERE IT IS ON DISPLAY TODAY WITH THE ENGINES REMOVED.

ONE ENGINE WAS DONATED TO A MEMPHIS AVIATION TECH SCHOOL. ONE ENGINE IS ON DISPLAY AT GRACELAND AND THE OTHER TWO ARE IN THE MOJAVE DESERT. AROUND 1995 A DALLAS AVIATION TECH SCHOOL, DALFORT TRAINING TECH SCHOOL, OPERATED BY B. E. EUBANKS TRADED A CONTINENTAL TO520 ENGINE TO THE MEMPHIS TECH SCHOOL FOR THE GE CJ 805-3A. AN ARTICLE APPEARED IN THE BUSINESS SECTION OF THE SHERMAN DEMOCRAT, SHERMAN,TEXAS ON 06/17/96.

IN 2002, THE TECH SCHOOL WENT OUT OF BUSINESS AND MR. EUBANKS SOLD THE ENGINE TO ME. I HAVE TOYED WITH THE IDEA OF SELLING PARTS OFF THE ENGINE FOR SOUVENIRS BUT DUE TO NUMEROUS HEALTH PROBLEMS, I FEEL IT IS TIME TO SELL IT. THE ENGINE IS IN A CLIMATE CONTROL ENVIRONMENT.

I HAVE FULL DOCUMENTATION TO VERIFY THE AUTHENTICITY OF THIS ARTIFACT." Happy bidding! (News, Source: ebay/Sanja Meegin)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ELVIS...spagenameZWDVW
    Zuletzt geändert von MARIE; 07.04.2006, 08:24
  • Cap
    Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
    • 2561

Zitat von MARIE
    Jet engine from the Lisa-Marie on ebay: With a starting price of only US$175,000 (reserve not met), this must be the perfect talking piece for anyone's lounge room! The listing says:

"THIS IS ONE OF FOUR GENERAL ELECTRIC CJ 805-3A JET ENGINES THAT WAS REMOVED FROM ELVIS PRESLEY'S AIRPLANE, THE "LISA MARIE", A CONVAIR 880-22. THE ORIGINAL TAIL ID NUMBER WAS N8809E. WHEN MR. PRESLEY ACQUIRED THE AIRCRAFT, THE TAIL ID NUMBER WAS CHANGED TO N880EP ON 05/02/75.

THIS ENGINE WAS ON THE "LISA MARIE" THROUGHOUT MR. PRESLEY'S OWNERSHIP. THE PAPER TRAIL WILL SHOW THIS. FOR SOME TIME, THE AIRCRAFT SET ON THE TARMAC AT THE MEMPHIS AIRPORT AND WAS EVENTUALLY SOLD FOR TAXES. A HOLDING COMPANY PURCHASED I T AND LEASED IT TO GRACELAND WHERE IT IS ON DISPLAY TODAY WITH THE ENGINES REMOVED.

ONE ENGINE WAS DONATED TO A MEMPHIS AVIATION TECH SCHOOL. ONE ENGINE IS ON DISPLAY AT GRACELAND AND THE OTHER TWO ARE IN THE MOJAVE DESERT. AROUND 1995 A DALLAS AVIATION TECH SCHOOL, DALFORT TRAINING TECH SCHOOL, OPERATED BY B. E. EUBANKS TRADED A CONTINENTAL TO520 ENGINE TO THE MEMPHIS TECH SCHOOL FOR THE GE CJ 805-3A. AN ARTICLE APPEARED IN THE BUSINESS SECTION OF THE SHERMAN DEMOCRAT, SHERMAN,TEXAS ON 06/17/96.

IN 2002, THE TECH SCHOOL WENT OUT OF BUSINESS AND MR. EUBANKS SOLD THE ENGINE TO ME. I HAVE TOYED WITH THE IDEA OF SELLING PARTS OFF THE ENGINE FOR SOUVENIRS BUT DUE TO NUMEROUS HEALTH PROBLEMS, I FEEL IT IS TIME TO SELL IT. THE ENGINE IS IN A CLIMATE CONTROL ENVIRONMENT.

I HAVE FULL DOCUMENTATION TO VERIFY THE AUTHENTICITY OF THIS ARTIFACT." Happy bidding! (News, Source: ebay/Sanja Meegin)

Den will ich haben. Schnall mir den auf den Rücken und binde mir zwei Bretter unter die Arme, dann kann ich in Urlaub fliegen wann ich will.

Kommentar

• dotore
      Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
      • 2259

Wer kann sich bei den heutigen Oelpreisen so einen Kerosinfresser noch leisten??

Denn die LM soll ja nicht gerade eine Spritspamodel gewesen sein.

Kommentar

• Cap
        Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
        • 2561

Zitat von dotore
        Wer kann sich bei den heutigen Oelpreisen so einen Kerosinfresser noch leisten??

Denn die LM soll ja nicht gerade eine Spritspamodel gewesen sein.
        Noch nie was von Rapsöl gehört ?

Kommentar

• dotore
          Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
          • 2259

Zitat von Cap
          Noch nie was von Rapsöl gehört ?
          Klar, in meinem Salat.

Kommentar

• Cap
            Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
            • 2561

Zitat von dotore
            Klar, in meinem Salat.
            Pfui Deifel ....... wie kann man sowas in den Salat schütten. Olivenöl oder Erdnussöl, aber doch keinen Treibstoff.

Kommentar

• dotore
              Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
              • 2259

Zitat von Cap
              Pfui Deifel ....... wie kann man sowas in den Salat schütten. Olivenöl oder Erdnussöl, aber doch keinen Treibstoff.
              Was meinst Du was Du danach treiben kannst, wenn Du Treibstoff in den Salat gibst?

Kommentar

• Cap
                Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
                • 2561

Zitat von dotore
                Was meinst Du was Du danach treiben kannst, wenn Du Treibstoff in den Salat gibst?
                Nicht das mir da heimlich Rapsöl in den Salat gemischt wurde

Kommentar

• dotore
                  Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
                  • 2259

Zitat von Cap
                  Nicht das mir da heimlich Rapsöl in den Salat gemischt wurde
                  Das wirst Du schon merken. Oder Lady zumindest.

Kommentar

• Cap
                    Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
                    • 2561

Zitat von dotore
                    Das wirst Du schon merken. Oder Lady zumindest.

So jetzt haben wir den Threat versaut. Deshalb

Wer wollte jetzt das Ding kaufen ????

Kommentar

• dotore
                      Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
                      • 2259

Zitat von Cap
                      So jetzt haben wir den Threat versaut. Deshalb

Hast ja recht. Ist immer wieder schön anzusehen, wenn ein Thread nach dem ersten Posting schon hin ist.

Du wolltest das Ding kaufen um damit per menschlicher Rakete in den Urlaub zu fliegen.
                      Deine Idee hinkt aber noch ein bischen, denn Du hast den Tank noch nicht untergebracht.

Kommentar

• Cap
                        Gehört zum Inventar

• 25.06.2005
                        • 2561

Zitat von dotore
                        Hast ja recht. Ist immer wieder schön anzusehen, wenn ein Thread nach dem ersten Posting schon hin ist.

Du wolltest das Ding kaufen um damit per menschlicher Rakete in den Urlaub zu fliegen.
                        Deine Idee hinkt aber noch ein bischen, denn Du hast den Tank noch nicht untergebracht.

Den Schlauch zum betanken hab ich aber schon.
                        Ja dann das Fahrgestell hab ich auch vergessen.

Kommentar

• dotore
                          Gehört zum Inventar

• 28.06.2005
                          • 2259

Zitat von Cap
                          Den Schlauch zum betanken hab ich aber schon.
                          Ja dann das Fahrgestell hab ich auch vergessen.
                          Senkrechtstarter. Du stehst doch gerdade mit dem Ding auf dem Rücken.

Kommentar

• gast-200612042

Kommentar

• Johnny B.
                              Posting-Legende

• 17.07.2003
                              • 8571

Zitat von Cap

Ich frag erstmal nach den Portokosten
                              Immerhin wird den nicht der Briefträger bringen können

Kommentar

Lädt...